Go to footer

Hellboy, Liz Sherman & Johan Krauss...

Här diskuterar vi allt som har med dräkter och tillverkning av dessa att göra.

Hellboy, Liz Sherman & Johan Krauss...

Postby jingate » 21:45 08-11-2011

Eftersom här är lite tyst här numera tänkte jag liva upp med årets Halloweenalster. Denna gång har jag knaprat ihop 3st dräkter baserade på hur dessa karaktärer ser ut i Hellboy 2. Det är jag själv som Hellboy, min dam som Liz och en kompis som Krauss.

Ett par saker på Hellboy är köpta och modifierade- bältet och tillhörande utsustning samt skor, byxor och svans/bröstkorg. resten är tillverkat helt av mig. Det blev lite jobb med att skulptera en ny mask som passade mitt ansikte (jag ville kunna prata och dricka) och håret är delvis limmat och delvis itryckt för hand med nål. Rocken syddes med hjälp av ett westernmönster då det inte gick att få tag på en tillräckligt bra kopia någonstans.

När det gäller Liz så är det mesta inhandlat och ändrat för att passa. Det tog lite tid att hitta en nästan exakt likadan väst som Selma Blair hade på sig i filmen.

Krauss dräkt är allt utom skorna, handskarna, bältet och kupolen tillverkat från scratch! (Jag har hittills inte sett någon annan försöka kopiera denna dräkt, och jag fick faktiskt hjälp av självaste Adam Savage från Mythbusters med research till den!) Kupolen fick specialblåsas i Stockholm efter ritningar. Till dräkten fick ett mönster skapas (min vän hjälpte till med arm och benskydd) och hela hjälmen är av plast och metall. En extra krydda är att den kan blåsa RÖK ut höger pekfinger, precis som i filmen.
Image

Image

Image
Attachments
krauss_and_hellboy.jpg
krauss_and_hellboy.jpg (227 KiB) Viewed 3791 times
ensemble2.jpg
ensemble2.jpg (230.52 KiB) Viewed 3791 times
hellboy4.jpg
hellboy4.jpg (193.7 KiB) Viewed 3791 times
jingate
Seriös Samlare

Re: Hellboy, Liz Sherman & Johan Krauss...

Postby Mattias S » 08:11 09-11-2011

Riktigt bra gjort! Imponerande!! :D
"I hope I can make it across the border. I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope."
Mattias S
Stor Samlare!

Postby RuneBrun » 22:53 09-11-2011

:shock: Ja verkligen imponerande, ni måste filat på dem läänge. Hatten av för er. Vad fick ni för respons på stan?
RuneBrun
Samlare

Postby Darth Lars » 23:22 10-11-2011

Åh jäklar, det var inte dåligt. Riktigt imponerande.
Say No to "Nooooo"!
Darth Lars
Stor Samlare!

Postby jingate » 17:48 18-11-2011

Tack alla. Jodå... dräkterna blev succé. Kanske kan hitta något bra tillfälle att visa upp dem i framtiden... någon mässa eller så.
jingate
Seriös Samlare

Postby Kinell » 09:24 23-11-2011

Kan bara hålla med ovan talare... imponerande!
Image
Kinell
Stor Samlare!

Postby Darth Maul » 00:35 24-11-2011

Ja, det finns inte mycket annat att säga än imponerande! Var faktiskt så impad att jag var tvungen att kolla på Hellboyfilmerna igen! :) Grymt jobb ni lagt ner på de dräkterna!
Image
And I'm proud of it! In a Scottish way!! Image
Darth Maul
Stor Samlare!

Return to Board index

Return to Film Dräkter